Reklama
 
Blog | Lukáš Masopust

Proč žáci nezipují?

Stručně řečeno – nikdy to nepotřebovali a nikdo jim neřekl k čemu to je, což v didaktice je vždy ta nejzákladnější a nejdůležitější část výkladu učitele. Vysvětlit žákovi k čemu to je a proč se to učit. Dnes v rámci pohodlnosti se na to dosti zapomíná, naštěstí potřebovali jistí, pít a chodit na záchod, takže toto je tam říkajíc v suchu.

Dnes mi někdo položil otázku, co si myslím, že mne nejvíce šokovalo, jaké ICT neznalosti našich, žáků, když nastoupí na naši školu. Je to asi případ, kdy žáci nejen nezipují, ale ani to neumí, či nepovažují za podstatné. Pak mají problém poslat či někam nahrát nějaký výsledek jejich práce, který je ve více souborech. Opravdu se toto v praxi kolem nás nepoužívá? Zde se nebavíme o potřebě komprese, ale vytvoření jednoho souboru. Já to žáky učím třeba tím, že když mi odevzdávají úkol, tak jim povoluji odevzdat jen jeden soubor, ale je třeba jim to vysvětlovat a to dosti trpělivě, protože jinak to berou jako další čin proti nim, nikoliv něco, co je má přivykat na krutou realitu betonovoasfaltové džungle, ve které mnozí žijeme.

Celý článek je na http://blogkantora.cz/

Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.
Reklama